TUNCELİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Milli Eğitim Müdürümüzden 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü Mesajı

Milli Eğitim Müdürümüzden 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü Mesajı

Tunceli İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak, bağlı kurumlarımız ve okullarımızla 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Gününde otizme dikkat çekmek ve öğrenci, öğretmen tüm çalışanlarımızda farkındalık yaratmak amacıyla, otizme mavi ışık yaktık. Başta İl Müdürlüğümüz olmak üzere okullarımızda da mavi giydik mavi objeler taktık.

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü sebebiyle İl Milli Eğitim Müdürümüz Gürsel Ekmekci şunları söyledi:

‘’2 Nisan günü, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık yaratarak, otizmden kaynaklanan sorunlara çözümler yaratmak amacıyla “Dünya Otizm Farkındalık Günü” olarak ilan edilmiştir. Otizm, iletişim ve sosyal etkileşim sorunları, kısıtlı ilgi alanları ve tekrarlayan davranışlarla ortaya çıkmaktadır.

Otizmin, çocuk yetiştirme özellikleriyle ya da ailenin ekonomik koşullarıyla hiçbir ilişkisi yoktur; bu nedenle otizm her çeşit toplumda, farklı coğrafyalarda, ırkta ve ailede rastlanmaktadır. Ailelerin, erken teşhiste uygulayacakları rehabilitasyon programı ile otizmden kaynaklanan bazı sorunların etkilerini azaltmaları mümkündür. Otizmin, bilinen tek tedavisi, erken yaşta teşhis ve sonrasında yürütülecek özel eğitim süreçleridir. Ailelere psikolojik destek verilmeli, çocuğunun eğitim sürecinde izleyeceği yollar hakkında aileler yönlendirilmelidir. Otizmli çocukların mutlaka eğitim sistemi içinde yer almaları gerekiyor. Çünkü eğitim, otizmli birey için her şeyden önce “tedavi” anlamına geliyor. Otizmi diğer engel gruplarından ayıran en önemli fark; erken tanı ve erken bireysel eğitim/kaynaştırma eğitimi ile otizmli çocukların, sorunlarının büyük bir kısmını aşıyor olmalarıdır. Bu sebeple, otizmin kamuoyunda bilinirliğinin artması bu çocuklarımıza ve ailelerine fayda sağlayacaktır. Otizmli bireyler için etkili eğitim yöntemleri bulunmaktadır. Otizmli çocuklarda eğitimin etkili olabilmesi için; çok erken yaşlarda eğitime başlanması, çok yoğun olması ve kesintisiz olarak verilmesi gerekmektedir. Eğitime olabildiğince erken yaşta başlamalıdır. Çocuğun bireysel özellikleri dikkate alınmalıdır.

İlimizde, otizmli öğrencilerimiz okullarımızda eğitimlerini sürdürmektedirler; on sekiz öğrencimiz özel eğitim sınıfında, on bir öğrencimiz ise sınıf ortamında kaynaştırma eğitimi olmak üzere, otizm tanısı konulmuş toplam yirmi dokuz öğrencimiz eğitim görmektedir. Otizm tanısı konulmuş öğrencilerimize ve bu öğrencilerimizin ailelerine gerekli olan eğitim ve sosyal destek her zaman sunulmaya devam edecektir.’’

 

02-04-201902-04-201902-04-201902-04-201902-04-201902-04-201902-04-201902-04-201902-04-201902-04-2019

Tunceli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Atatürk Mah. Elazığ Karayolu üzeri - (0 428) 213 24 85 / 86 / 87 / 88

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.